Brainstormen, maar dan anders. Zodra je de woorden, maar dan anders, gebruikt, wordt, voel je al nattigheid. Dan klopt er iets niet. En precies. Zo is het ook. Want brainstormen en een financieel resultaat afdwingen gaan meestal niet samen.
Een goed kunstwerk maken is wat anders als wat verkopen
Het is eigenlijk net als een goed kunstwerk maken. Dat wil niks zeggen over de verkoop van dat kunstwerk. Het zijn twee dingen die elkaar bijten. Alleen goed brainstormen kan je pas, als je, geheel zonder achterliggende agenda, onbevooroordeeld, vrij, open, zonder enige verwachtingen, alles kan zeggen en geheel jezelf kan zijn. Dus brainstormen om het resultaat, met resultaat is, als doel, is verrekte moeilijk. Als je dat vooraf als eis of doel stelt, is het vaak teveel gevraagd. Brainstormen om veel geld te verdienen, idem dito. Dat werkt meestal averechts.
Een andere invalshoek
Een ander beginpunt
Een ander uitgangspunt,
Een ander doel,
Een andere visie,
Een andere kijk op de wereld,
Een andere waarheid,
In een andere dimensie,
Met andere waarden en normen,
Met andere belangen,
met een andere mindset,
En misschien dan, …
Heel misschien dan, of juist ook niet…
Maak kennis met het Brainstormbureau!
Wil je meer weten over een andere manieren van brainstormen ? Kan het anders? Moet het anders? Weg van de platgetreden paden en uitgesleten paradigma’s? Een andere mindset. Wat is er veranderd in de “Nieuwe Tijd”, de “Nieuwe Wereld, na de “Shift”, de “Awakening” ?.
Brainstormbureau, ir. Robert Pennekamp, Eikenweg 66, 1092 CB Amsterdam
telefoon: 020-6868677, mobiel: 06-53928032
Workshops, trainingen en meteen aan de slag…
Het Brainstormbureau heeft veel informatie onderzocht, bestudeert, ontwikkeld, bedacht en uitgevonden. Wat werkt er wel? Wat is er belangrijk? Waar gaat het echt om? Waar hebben we allemaal wat aan? Wat zijn de kern uitgangspunten? Klopt het wel met wat jouw overtuigingen zijn? Honderd en één verschillende methoden en technieken van brainstormen. Zijn dat er niet een beetje veel? Is dat wel nodig? Wanneer gebruik je welke manier en waarom? Wat doe je als? En werkt de vraag “Stel dat” je wel ? En als nu eens…? Waarom doen we het altijd op dezelfde manier, zonder dat we dat echt in de gaten hebben? Met nuttige tips en trucs ! Of zijn die ook aan vervaging toe? Is dat ook een korte weggetje binnendoor?
Faciliteren van Brainstormsessies
Wij begeleiden of faciliteren brainstormsessies. We kennen ook ludieke, leerzame, interactieve manieren om te brainstormen. Hoe zien wij het brainstormen? Het is een leuke speelse ervaring. Passie en plezier. Daar hebben we ook wat voor. Maar ook een manier om met een serieus probleem een paar stappen verder te komen. Daar kan het leren van andere technieken en methoden bij horen, maar ook gewoon iets heel anders, wat alleen een buitenstaander kan verzinnen en of doen of zeggen….
Ruime ervaring en het blijft een uitdaging
Door de jaren heen hebben we veel ervaring opgedaan. Voor allerlei projecten klanten, startende ondernemers, opdrachtgevers, groepen en organisaties. Allerlei soorten uitdagingen op gebied van verandering, innovatie, bedrijfsvoering, reclame, toekomstvisie, guerrilla marketing en below the line-advertising.
Het interesseert ons wel…
Vaak voel je de sfeer. We zullen onze tijd wel uitzitten. Het is allemaal zwaar, moeilijk, het lukt niet. Het interesseert ons helemaal niks als we maar betaald krijgen. Allemaal redenen waar je wat aan kan veranderen. Nee, waar je wat aan moet veranderen. Want het interesseert ons wel.