Iedere brainstorm sessie is anders. Een creatieve uitdaging. De bedoeling is om het probleem op te lossen. Problemen als uitdaging te zien. Enthousiasme, meer energie, er weer zin in krijgen. Als de brainstorm goed gaat, gaat het weer borrelen, jeuken en kriebelen. Het geeft inspiratie en energie.
Wanneer spreek je van Brainstormen ?
Een kenmerk van het echte brainstorm is dat het verzonnen idee van grotere kwaliteit is. Origineler, efficienter en dan het wel eens echt zou kunnen werken. Door logisch nadenken kom je er niet op. Het is net dat stapje of sprongetje méér, waardoor je zegt: “Wauw, dat is het”. Het gaat gepaard met enthousiasme. Het is iets waar je nog nooit aan had gedacht…
Wat ook kan helpen…
Zijn er nieuwe andere ideeën, zijn er niet nog méér mogelijkheden of invalshoeken? Zijn er nieuwe ontwikkelingen, kansen, mogelijkheden. Heb ik iets over het hoofd gezien ? Dus altijd zinnig om iemand van buitenaf, die er fris tegen aan kijkt bij te betrekken….
Vele bedrijven hebben marketing- of reclameafdelingen en onderzoeks afdelingen die zich dagelijks met brainstormen bezig houden. Er zijn vele brainstormmethoden en technieken die allemaal in verschillende situaties gebruikt kunnen worden. Graag helpen wij u een stapje verder, dus bel gerust.