De Namen Methode wordt voor namelijk in de reclame en marketing gebruikt bij het verzinnen van nieuwe namen, merken, logo’s en slogans. Vooraf vindt een introductie plaats met randvoorwaarden, net als bij een gewone brainstorm. het globale idee en misschien wel wat extra informatie.

De Namen Sessie

Ongeveer 20 creatieven worden uitgenodigd om mee te doen. Soms tussen de 5 en 10 minuten wordt gebrainstormd over de opdracht. De namen worden neergezet op een groot schoolbord.

namen methode, brainstorm, brainstormen, creatief, creatieven, reclame, slogan, merknaam, logo, kort, veel, associatie, alles, mag, kan, nieuwe, fun, leuk, spannend, bijzonder, bijeenkomst
De Namen methode, brainstormen
namen methode, brainstorm, brainstormen, creatief, creatieven, reclame, slogan, merknaam, logo, kort, veel, associatie, alles, mag, kan, nieuwe, fun, leuk, spannend, bijzonder, bijeenkomst
De Namen methode, Brainstormen

Creatieve bruisende spanning

De namen methode is een oudere manier van brainstormen. Creatief directeur, creatieven, en medewerkers van het reclame bureau of pr- bureau doen mee. Vooral gebruikt in reclame, pr, publicity, merknamen bedenken. Ook kan het gebruikt worden voor slogans, merknamen, logo’s. Het is een korte en effectieve methode. Associatie is een belangrijk aspect. Verder gelden de brainstorm regels: alles mag, alles kan, geen kritiek en associeer. Het is een bruisend, fun, leuk, spannend, bijzonder om op zo een bijeenkomst als een namen sessie aanwezig te zijn.