geheim, gratis, wedstrijd, methode, brainstormen, succes, beproefd, werkt altijd, winnaar, eerste, tweede, ronde, meningen, positief, negatief, prijs, plek, jury, pr, publicoiteit

De Gratis Wedstrijd Methode

De gratis wedstrijd methode is een beproefde methode met resultaat. Het doel is zoveel mogelijk buzz en publiciteit te genereren. Een aantal vaste ingrediënten zijn noodzakelijk om het gewenste resultaat te behalen. Ik heb het diverse malen voorbij zien komen en het is een soort van beproefde methode die werkt om veel aandacht te krijgen. Onder ander in de kunsten en culturele sector, maar waarschijnlijk werkt het overal.

Waarom je mee zou doen

Meestal is de wedstrijd aantrekkelijk om mee te doen. Er is wat te winnen. In de vorm van publiciteit, een prijs, ergens bij te horen, aandacht, iets belangrijks. Er is dus een jury nodig met een aantal mensen erin die “belangrijk zijn”. Daardoor krijgt de prijs prestige. Het kan ook in de vorm van een plek of plaats zijn, een nummer 1 notering, een buitenkans of een leuke hoofdprijs zijn.

Het inzetten van sociale media

Vervolgens is de eerste stap dat iedereen mee kan doen en inzenden. Gratis meedoen levert nog meer aanmeldingen en inzendingen op. Door het inzetten van publiciteit rond de prijsvraag ontstaat er ook meer buzz. Als de prijs op zich al interessant is hoef je eigenlijk al niet veel meer te doen en rolt het vanzelf uit.

geheim, gratis, wedstrijd, methode, brainstormen, succes, beproefd, werkt altijd, winnaar, eerste, tweede, ronde, meningen, positief, negatief, prijs, plek, jury, pr, publicoiteit
Gratis wedstrijd Methode met één Groot Geheim

Een groot geheim

Het belangrijkste onderdeel is het groot geheim dat er achter zit. De strategie om veel respons te creëren. Dat kan door een aantal zaken in het geheim af te spreken. Natuurlijk zou u dat ook wel willen weten. Dat kan. Maar dan is het geen geheim meer.

Hoe het werkt

Ja, hoe werkt het. Hoe krijg je het voor elkaar dat er veel over geschreven wordt. Hoe er veel aandacht ontstaat. Dat er in de sociale media veel over verschijnt. Neem contact op als je meer wil weten.

Met een belangrijke winnaar

Meestal is de winnaar iemand die al zijn sporen heeft verdiend en ook echt goed is. Het is geen nieuweling of iemand die net komt kijken. Iemand die zijn sporen al heeft verdiend. Daar is een reden voor. Altijd. En het werkt. Door de belangrijke winnaar is de cirkel rond. De jury en de prijs, de plek, het event krijgt meer aandacht en prestige. Meer weten? Neem contact op.

Gepubliceerd door

brainstorm

Robert Pennekamp; Creatief Director Brainstormbureau

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *