achter uitkijk methode, achter, uitkijk, uitkijken, spiegel, spiegelen, feedback, bezoekers, feestgangers, festival, museum, know how, brainstormen

Nieuwe methode brainstormen

Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe methoden van brainstormen en nieuwe technieken. Ze zijn in de testfase. De Achteruit Kijk Methode en de Aangeboden Gezocht kaartjes, ook wel de Albert Heijn methode. Spannend.

Achteruitkijk Spiegel Methode

Het ontstaan van een nieuwe methode komt soms ook door een geniale goede inval. Een lumineus idee. En of het werkt, de methode, dat moet dan maar blijken. Ik denk dat deze methode uitermate geschikt is voor plekken waar grote groepen bezoekers komen, met veel meningen. Verbeteringen, kritiek ondervangen, know how opbouwen, vooruit kijken, achteruit kijken, in de spiegel kijken, aanvullingen verzinnen kan je daarmee op het spoor komen. Uitermate belangrijk dus. Het werkt met achteruit kijken en een spiegel naar de toekomst.

achter uitkijk methode, achter, uitkijk, uitkijken, spiegel, spiegelen, feedback, bezoekers, feestgangers, festival, museum, know how, brainstormen
De Achter uitkijk methode; voor grote groepen bezoekers

Aangeboden en Gezocht

Eigenlijk heb je twee opties, aangeboden en gezocht. Je zoekt iets of wil iets kwijt. Aangeboden, gezocht, zoeken, vinden, te koop, te geef, weg te geven, willen, krijgen, hebben, verzamelen, overhebben, meer, minder. Dubbel, overbodig, delen, leasen, huren…

aangeboden, gezocht, tekoop, weg te geven, verzamelen, huren, leasen, delen, hebben, krijgen, overbodig, dubbel, meer, minder
brainstorm methode: aangeboden -gezocht methode

De Albert Heijn methode

De Albert Heijn methode is simpel en geschikt voor grote groepen Het begint met een onderwerp of een thema. De probleemstelling hoeft nog niet totaal duidelijk te zijn. Het is in het begin van het proces, eigenlijk een fase voor het echte brainstormen. Je kan het gebruiken om de probleemstelling helder en duidelijk te krijgen. De Albert Heijn methode is niet bedoeld om reclame te maken voor Albert Heijn. Maar dat is eigenlijk wel de inspiratiebron geweest, dus… Alhoewel de heer Albert Heijn zelf onder de indruk was van het Brainstorm spel, is dit totaal wat anders. Misschien wat voor Ahold concern

Gepubliceerd door

brainstorm

Robert Pennekamp; Creatief Director Brainstormbureau

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *